Inspireerivad tsitaadid tervisest
Tervis on kallis varandus. Selleks, et rõõmu tunda heast tervisest, tuleb paluda Issandat meid õnnistada ning teha siis kõik võimalik, saavutamaks meie tervisele kõige soodsamaid tingimusi.
- Värske õhk, päikesevalgus, mõõdukus, puhkus, kehalised harjutused, kohane dieet, vee kasutamine, jumaliku väe usaldamine – need on tõelised ravivahendid.
- Tervis on kalleim aare, mida surelikud võivad omada. Rikkus, au ja haridus on ostetud kalli hinna eest, kui need on saavutatud tervise arvel. Ükski neist väärtustest ei suuda tagada õnne, juhul kui puudub tervis. On patt kuritarvitada tervist, mille Jumal on meile kinkinud, sest igasugune tervise kuritarvitamine vähendab meie elujõudu ning teeb meid kaotajateks.
- Tervise säilitamiseks on hädavajalik mõõdukus kõigis asjus – mõõdukus töös, söömises ja joomises.
- Tervises ja haiguses on puhas vesi üks Taeva hinnalisemaid õnnistusi.
- Üha enam inimesi sureb pigem liikumise puudusesse kui üleväsimusse; väga paljud pigem roostetavad läbi kui kuluvad läbi. Inimesed, kes harjutavad endid mõõduka liikumisega värskes õhus, omavad tavaliselt head ja erksat vereringet.
- Mida enam me liigume kooskõla poole Jumala algse plaaniga, seda soodsamas seisus oleme oma tervise taastamises ja säilitamises.
Tsitaadid EGW hommikvalveraamatust “Elu tänasel päeval”
Langenud inimese õigeks mõistmine
Oh kallis, armastav, pikameelne, kannatlik Jeesus, kuidas mu hing sind armastab! Et üks vaene, väärtusetu, patust määritud hing võib seista Püha Jumala ees, olles täielik meie Asemiku ja Käemehe õiguses! Imestage, taevad, ja hämmastu, maa, et langenud inimesele saab osaks Tema lõputu armastus ja rõõm. Ta rõõmustab nende üle taevastes lauludes ning patust rüvetatud inimest, keda on Kristuse õigusega puhastatud, esitletakse Isa ees ilma igasuguse patupleki ja -laiguta, “nii et tal ei oleks plekki ega kortsu ega muud sellesarnast.” (Ef 5:27) “Kes võib süüdistada Jumala valituid? Jumal on see, kes õigeks teeb.” (Rm 8:33)
Leidku iga nõrk, kiusatustest vintsutatud hing ankrupaik Jeesuses Kristuses ja ärgu muutugu enesekeskseks, nii et ta mõtleb üksnes oma väikestele pettumustele ning oma plaanide ja lootuste katkemisele. Kas lunastusplaani teema ei ole kõikehaarav? Kui lõpmatu Jumal mõistab mu õigeks, siis “kes võib meid hukka mõista?” (Rm 8:34) Inimese eest surres näitas Ta, kui väga Ta inimest armastab – piisavalt, et Tema eest surra! Seadus mõistab patuse hukka ja ajab ta Kristuse juurde. Jumal on see, kes mõistab õigeks ja andestab.
Saatan süüdistab ja püüab saada luba hävitamiseks, kuid Jumal avab varjupaiga ukse. Jumal on see, kes mõistab õigeks selle, kes uksest sisse astub. Kui siis Jumal on meiega, kes võib olla meie vastu? Oh, missugune särav, auline tõde! EGW “Pilk ülespoole”
Vastuvõetav teenimine
Mitte aeg, mille vältel töötame, vaid meie teenimisvalmidus ja ustavus töös muudavad meid Jumalale vastuvõetavaks. Kogu meie teenistuses on vajalik oma minast täielik loobumine. Siiralt ja ennast unustavalt täidetud väikseim kohustus on Jumalale meelepärasem kui suurim töö, mis on omakasupüüdlikkusega rikutud.
Jumal paneb tähele, kui palju me hindame Kristuse vaimu ja kuivõrd avaldub meie töös Kristuse kuju. Ta hoolib rohkem armastusest ja ustavusest, millega me töötame, kui tehtud töö hulgast. EGW “Kristuse tähendamissõnad”
Näide heebrea noormeestest
Tõsine läbikatsumine tabas heebrea noormehi, kui Nebukadnetsar andis välja korralduse, käskides kõiki kuningriigi alamaid osaleda suure kuju sissepühitsemisel ning pillihelide kõlades põlvitada ja seda kuju kummardada. Kui keegi oleks selle tegemata jätnud, oleks ta koheselt põlevasse ahju visatud. Selle kuju kummardamine oli välja mõeldud Paabeli tarkade poolt, et panna heebrea noormehi ühinema nende ebajumalakummardamisega. … Noormehed aga ütlesid:
Saabus kindlaksmääratud päev ning kuninga käsul kokku tulnud rahvad, kuuldes muusikahelisid, “heitsid maha ja kummardasid kuldkuju.” Ent need ustavad noored mehed ei kummardanud maha. …
Siis käskis kuningas kütta ahju seitse korda enam kui oli viisiks kütta ning kui ahi oli valmis, heideti kolm heebrealast ahju. Leegid olid sedavõrd kuumad, et noormehi ahju heitnud mehed põlesid surnuks.
Äkitselt kahvatas kuninga nägu hirmust. … Ärevusest väriseva häälega hüüatas monarh: “Vaata, ma näen nelja meest vabalt tules käivat ja neil pole midagi viga, neljas aga on välimuselt jumalate poja sarnane!”
Ajast aega on neid usukangelasi esile tõstetud ustavuse pärast Jumalale ning neid on toodud asitõendina maailma ette, et nende valgus võiks särada pimeduses viibijaile. Taaniel ja tema kolm kaaslast on kujukateks näideteks kristlikust kangelaslikkusest. … Nende kogemusest Paabeli õukonnas võime õppida, mida Jumal teeb inimeste heaks, kes teenivad Teda kogu oma südamest. EGW “Elu tänasel päeval”